PzKpfw IV Ausf H |
Weben |
2004.07.31. 03:05 |
1935 tavaszán a Krupp, a Rheinmetall és a MAN terveket nyújtott be a Heereswaffenamt által "támogató harckocsi" számára kiírt pályázatra. Ez a jármû a 20 tonnás osztályban a VK2001 volt BW ("Zászlóalj-parancsnoki jármû") fedônévvel és a Krupp tervét fogadták el gyártásra. A prototípus próbái Ulm és Kummersdorf mellett zajlottak 1937-ben.
|
A Panzerkamfwagen V Panther harci bevetése |
Weben |
2004.07.31. 03:00 |
1943 július 5- én a a német hadvezetés végre felismerte, hogy súlyos hiba volt bevetni a Párducokat a kurszki ivben; a megmaradt tankokat kivonták a harcból, de ekkor már késő volt- július 10- ére mindössze 41 Párduc maradt harcképes.
|
A Pzkpfw III közepes harckocsi leirása |
Weben |
2004.07.31. 02:55 |
1935- ig a PzI- es és PzII- es tankokkal a német konstruktőrök elegendő tapasztalatot szereztek ahoz, hogy megbirkózzanak egy ötszemélyes közepes harckocsi megtervezésével, és dolgozni kezdtek a Panzerkampfagen III- ason. A Pzkpfw III nominális súlya 15 tonna volt, és a hadsereg szakértőinek a számitásai szerinta jövőben az egyik fő harckocsitipussá kellett válnia.
|
Az LT vz.35 fejlesztésének története |
Weben |
2004.07.31. 02:53 |
A ČKD konszern régi konkurense a ©kodának a gépgyártás terén. A 20- as és 30 -as években a ©kodával ellentétben nem a fegyvergyártásra koncentrált, hanem másféle berendezéseket gyártott a hadsereg számára: tábori konyhákat, pontonokat, fényszórókat, teherautókat és lövegvontató traktorokat. A gyár 1925- ben kezdett el lánctalpas járművekkel foglalkozni; ekkor legyártott a hadseregnek két lánctalpas lövegvontatót, amelyek szerkezetileg a francia Renault FT könnyűharckocsira emlékeztettek a leginkább. Később, a huszas évek végén a ČKD megvette a az angol Vickers konszerntől a Carden - Loyd Mk. VI törpeharckocsik licenszét, és P-I néven gyártani kezdte ezeket a csehszlovák hadsereg számára. Ez a törpeharckocsi - sorozat nem szerzett túl jó hirnevet a gyárnak, de értékes tapasztalatokhoz jutatta a cég konstruktőreit. Olyannyira, hogy a ČKD a harmincas évek végére világszinvonalú harckocsikat tudott tervezni és gyártani.
|
A Pzkpfw VI Tiger harckocsi leírása |
Weben |
2004.07.31. 02:49 |
A Tigris tervezése tulajdonképpen már 1937-ben elkezdődött. A spanyol polgárháborúban szerzett tapasztalatok alapján a német szakértők előtt nyilvánvalóvá vált, hogy a gyors könnyűharckocsik mellet vastag páncélzatú nehéz rohamharckocsikra is szükség lesz, amelyek ellen tudnak állni a páncéltörő ágyúk lövedékeinek.
|
Típus: Panzer Pz. VI/E. "Tiger" (D) |
Weben |
2004.07.31. 02:46 |
Hosszúság: 8,24 m
Szélesség: 3,73 m
Magasság: 2,86 m
Súly: 55 000 kg
Legénység: 5 fő
Legyverzet: 1 db 88 mm-es KwK 36 típusú harckocsiágyú; 2 db 7,92 mm-es MG 34-es géppuska
Motor: Maybach HL 210; 670 LE
Sebesség: 44 km/h (úton)
Hatótávolság: 117 km (úton); 68 km (terepen)
Páncélzat: 26-80 mm, a toronypáncél 100 mm
|
|